Iedereen eenvoudig en veilig verbonden in de Jeugdzorg
Ter ondersteuning van de hulpverlening is Mobiléa een veilig en op de zorg afgestemd hulpmiddel. Met Mobiléa kun je het netwerk goed en snel verbinden via communicatie. Zoals met beeldbellen, chatten en scherm delen. Verwanten, de huisarts, school, casemanagers en andere contacten zijn gratis te verbinden. Hierdoor is reizen veel minder noodzakelijk. Op deze manier kun je onnodige tijd en kosten besparen.
Voordelen behandelaren
Cliënten sneller kunnen helpen, naar wens gepland/ongepland.
Gesprekken meer to-the-point.
Lotgenoten in proces betrekken; hun expertise inzetten.
Optie om helpdesk met collega als backup aan te bieden.
Voordelen Cliënten
Sneller geholpen kunnen worden.
Voorkomen escalaties door tussentijds contact.
Gevoel van veiligheid: altijd kunnen beeldbellen.
Met lotgenoten verbinden; advies krijgen en begrip.
Minder reistijd/-kosten. Meer zelfstandigheid/vrijheid.
Voordelen Individuele begeleiding
Voorkomen No Show.
Goed contact en werkt stimulerend.
Lage drempel qua contact en geen reisbelasting.
Fijn om gezicht te zien en hoe het echt gaat.
Ook voor berichten tussendoor die de begeleider op een later zelfgekozen tijdstip kan
Ervaring van degene die indiceert
Eerst twijfel om het toe te passen..
Gaf zekerheid dat begeleider meer kort contact kon hebben.
Ook goed inzetbaar bij LVB ivm makkelijke app.
Normaal drama om afspraken te maken, maar cliënten vinden het leuk.
Advies is goed protocol.
Gezin/school/werk begeleiding
Live tips geven aan ouders en leerkrachten door mee te kijken en hen via oortjes doorgeven hoe te reageren.
Effectievere vormgeving van observaties thuis, op school en op het werk.
Minder reistijd en kosten.
Minder inbreuk op situatie en daardoor veel meer inzicht in hoe het er ‘normaal aan toe gaat’.
Voordelen organisatie
Tegengaan wachtlijsten.
Goede zorg kunnen leveren.
Meer mensen kunnen bedienen.
Bewezen techniek.
Vangnet als mensen terugvallen en (laagdrempelig) contact wensen te houden.
